Personalisatie: Waggle van Triumph Learning


Een van de meest opwindende onderdelen van personalisatie is die in het onderwijs. De klaslokalen van vandaag zitten vol met studenten uit verschillende achtergronden, met verschillende belangen en met verschillende behoeften.


Voor Triumph Learning (onderdeel Knewton) aanleiding om een nieuw gepersonaliseerd product te ontwikkelen: Waggle.

waggle

Triumph Learning (API-partner Knewton) lanceert Waggle, een educatief product dat is ontworpen om studenten te ondersteunen met vaardigheden en voor te bereiden op beoordeling in een ondersteunende en betrokken omgeving.

In lijn met National Common Core Standards is Waggle is gericht op de groepen 3-8 (groep 5 tot 4e klas middelbare school). Vooralsnog is Waggle beschikbaar voor de vakken wiskunde en Engels. Docenten kunnen Waggle zowel in klassikaal verband gebruiken als in de vorm van huiswerk. Waggle gebruikt spelvormen, reviews, voortgangsindicatoren en enkele andere interactieve tools om kinderen te helpen in het leerproces.

waggledesign

Waggle is voorzien van een robuuste interface die opvolgbare informatie over studenten verschaft, samen met suggesties voor manieren om deze data te gebruiken om lesmethoden aan te passen of in te grijpen wanneer dit wenselijk is. Triumph heeft Waggle vanaf scratch ontwikkeld met integratie van content, lesontwerp en aangepast leren.

Waggle is ontwikeld in samenwerking met NorthWest Evaluation Association, Access Innovation, Clever en de Belinda & Bill Gates Foundation.

Waggle is vanaf deze maand beschikbaar, maar op dit moment niet beschikbaar in Nederland.


Evert Jan Koning | 0 comment(s) | Views: 109

There are no reactions on this topic yet.