Value2Life brengt bedrijven en goede doelen samen


IT-dienstverlener COOLProfs heeft een platform gebouwd dat bedrijven en goede doelen samenbrengt.


value2life Value2Life. Het platform is gebaseerd op het uitgangspunt dat CRM key is bij het connecten van mensen en engagement met goede doelen op die manier ontstaat. Daarbij vormen bedrijven, klanten en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) de centrale uitgangspunten.

Hoewel het door mij ontvangen persbericht vooral lijkt te gaan om de IT component onder het platform komt gelukkig ergens onderin ook het motief van de maker aan bod. Initiatiefnemer van Value2Life is Bart Redder. Als zelfstandig CRM-adviseur wil hij een interactief platform dat goede doelen en bedrijven die willen doneren samenbrengt.

value2life

Bedrijven die via Value2Life willen doneren, doen dit door een winstpercentage af te spreken dat ze jaarlijks aan een of meerdere goede doelen willen besteden. Welke goede doelen dit precies zijn, wordt door middel van stemrondes beslist door medewerkers, klanten en andere relaties.

Hoewel het idee -op hoofdlijnen- mij bijzonder aanspreekt (contributive marketing is effectief en zinvol) ben ik teleurgesteld in de uitvoering. Het concept lijkt vooral vanuit techniek (IT) te zijn uitgewerkt, en ontbeert elke vorm van engagement of introductie. Zowel GUI, educatie als thematiek is ver te zoeken, en de kans op een hoge bounce bij nieuwe bezoekers lijkt me dan ook zeer reëel.

Prima concept kortom, maar dit vraagt om een geheel andere benadering.


Evert Jan Koning | 0 comment(s) | Views: 1506

There are no reactions on this topic yet.

Leave your comment

Name:
E-mail:
Website:
Reaction:
 
 
Confirm:
Who is the best football player in Europe?
 
Save my info:
Notify me when someone responds on this topic: