Story: Het Porsche 911 Design Principe


Er zijn ontwerpen die tijdloos zijn. De Porsche 911 is er zo een. Maar wat is het dat de 911 uniek maakt? Michael Mauer, Direktor Style bij Porsche legt uit.


timeless

De Porsche 911 (uitgesproken als Nine Eleven of in het Duits 'Neunelf') is het vlaggenschip van de huidige line-up van Porsche. Het is de twee-deurs high performance sportwagen van Porsche AG uit Stuttgart. Het onderscheidend design heeft nooit aan populariteit ingeboet, en met de motor achterin en onafhankelijke achterwielophanging is het een evolutie van de 'swing as' van de Porsche 356. Sinds de introductie in 1963 heeft de 911 een voortdurende ontwikkeling doorgemaakt hoewel het basisconcept intact is gebleven.

Gedurende zijn levensduur is de 911 door diverse teams aangepast. Het is een van de meest succesvolle competitie auto's ooit. In het midden van de jaren 1970 won Porsche belangrijke WK-sportwagen races als Targa Florio, Daytona, Sebring en Nürburgring.

In 1999 werd de 911 bij de internationale verkiezing Car of the Century vijfde. Het is 1 van de 2 in de top vijf die voortdurend in productie bleven (de originele Kever bleef in productie tot 2003).

Het is een van de oudste sportcoupe's die nog in productie zijn, en bij de auto's 50-jarig bestaan ​​in 2013 waren er 820.000 verkocht.

Hoe doet zo'n iconisch merk het eigenlijk in sociale media?

Porsche heeft 561K volgers op Twitter en 8.826.921 mensen vinden Porsche 'leuk' op Facebook. We vergelijken het met een ander sportwagen icoon, Ferrari. Ferrari heeft 831K volgers op Twitter en 15.415.436 mensen vinden Ferrari 'leuk' op Facebook.

Porsche heeft een speciale Porsche Hub

Hier brengt Porsche bloggers en social media professionals een kijkje 'achter de schermen' om de socials te voorzien van foto's, video's, artikelen en de contactgegevens die ze nodig hebben om de lezers de beste van Porsche te brengen.


Evert Jan Koning | 0 comment(s) | Views: 51

There are no reactions on this topic yet.